verrekte spier... - Reisverslag uit Marianna, Verenigde Staten van Eva Voortman - WaarBenJij.nu verrekte spier... - Reisverslag uit Marianna, Verenigde Staten van Eva Voortman - WaarBenJij.nu

verrekte spier...

Door: evavoortman

Blijf op de hoogte en volg Eva

07 Maart 2012 | Verenigde Staten, Marianna

26-5, staat toch wel mooi, maar de verliezen zijn meer door onszelf dan door goede tegenstanders dus het is ook wel een beetje zuur.
Maandag, dinsdag en woensdag ochtend hadden we 6am training als straf omdat we verloren hadden en maandag overdag ook conditie en kracht. Ik mocht niet meedoen omdat geen van de pitchers ging meedoen, maar ik wilde wel graag eigenlijk en ik mocht toen toch meedoen. Ik snap niet zo goed waarom ze pitchers ontlasten, wij moeten toch ook in vorm zijn lijkt me zo... Tussen al deze trainingen mochten we in een ijsbad, ik verheugde me er helemaal op omdat ik het nog nooit heb gedaan. Iedereen verklaarde me voor gek en zei dat het alleen maar pijn deed. Ik ging erin en ja het was heel koud, maar het voelde goed. Muziek erbij beetje gillen als er nieuw ijs bij kwam ik vond het wel gezellig :P
Vrijdag vertrokken we naar Alabama, 5,5 uur rijden, dus met stops erbij een lange reis.
Precies toen we bij het hotel voor de deur stonden ging er een alarm af, we dachten dat onze coach een grapje uithaalde maar dat was niet zo. Het was een tornado alarm!! Allemaal snel naar binnen en spullen in de bus gelaten. We moesten wachten in de hal tot het over was. We kregen onze sleutels en gingen naar de kamers. Snel terug naar beneden om spullen te halen uit de bus en ons geïnstalleerd. Het alarm ging weer! Tv aan en waarschuwingen bekijken. De tornado had al 33 mensen gedood :s
Ik was niet echt bang en was eigenlijk wel een beetje excited, ik wilde wel eens een tornado zien.
We konden geen eten halen omdat we niet naar buiten konden en toen het kon was er een wachttijd van 2 uur voor pizza haha.
Het alarm ging weer af en iedereen moest naar de hal beneden. We kregen instructies wat we moesten doen als het echt zou komen en dat we alvast ergens redelijk veilig moesten gaan zitten.
De storm zou met 40mph op ons af komen!
Met het halve team in een hotelkamer naar het nieuws gekeken en wachten op verandering.
Uiteindelijk kwam ie niet over en konden we eten halen en daarna lekker slapen.
Buiten al de regen en onweer heb ik niks gezien, maar op het nieuws waren hele huizen weg dus maar goed dat ie niet kwam!
Zaterdagochtend was het outfield helemaal nat, iedereen had modder overal over de broeken, maar we gingen spelen. 3 wedstrijden. We hebben ze allemaal gewonnen. Ik heb de tweede gegooid, wat een slechte wedstrijd van me.... Spins gingen niet, niet genoeg strikes en ik kreeg 4 earned runs tegen waaronder een 2run homerun, dat heb ik nog niet laten gebeuren hier.
Zondag hebben we twee wedstrijden gespeeld. We verloren de eerste in de laatste inning, maar wonnen de tweede. Ik gooide de tweede, het was beter dan zaterdag maar verre van goed...
Na de wedstrijden gingen we weer terug, veel geslapen in de bus.
Maandag hadden we een dag vrij, die was zeer welkom!! Iedereen was moe.
Ik kreeg op school weer allemaal A's terug dus dat zit nog steeds goed :) Ik heb mn presentatie nog niet gedaan omdat we achter lopen op schema dus elke les wacht ik af of ik moet, ik ben er klaar voor ook al is het wel een beetje spannend in het engels voor zo'n grote groep.
Nu komt het minder leuke nieuws. Ik heb zaterdagochtend mijn hamstring verrekt. We doen hier altijd warming-up zonder echt warm te lopen. Ik wordt sowieso nooit echt los van onze warming-up maar nu met de kou en na de zwaardere trainingsweek werd het afgestraft. We doen een soort sprong en dan strek je je been voor je uit, nou dat ging fout. Ik voelde een plek steken en stopte gelijk. In de dug-out was gestrecht en daarna wat gejogd. Ik heb wel gewoon mijn wedstrijd gegooid, maar met behoorlijk wat moeite, elke keer als ik naar voren spring land ik gestrekt op mn rechterbeen en dat deed pijn. Na de wedstrijden ijs erop en 's avonds gestretcht.
Zondagochtend de hele eerste wedstrijd gejogd en gestrecht en zo uiteindelijk de tweede wedstrijd gegooid.
Gisteren naar de fysio hier geweest, gestimd en ijs erop en het voelde daarvoor ook al een stuk beter. Ik kon gewoon lopen en joggen.
Vanochtend voelde het ook goed, voor de training zou het warm en los gemaakt worden maar dat bleek toch niet goed omdat het pas zaterdag is gebeurd. Ik moest weer ijs en stim erop en daarom mocht ik niet mee trainen. Ik mocht wel pitchen daarna. Eerst 3x het blok gelopen en dat ging pijnloos, daarna gestretcht en langzaam warming-up voor pitchen. Na 4 pitches met 75% afzet ging ik 1 volle afzet en dat was niet goed, gelijk ging het van lichte irritatie terug naar hoe het was. Ik ging het nog stretchten en wilde verder maar besloot om maar te stoppen. Ijs erop en net weer gestretcht, morgen maar zien hoe het is.... Ik heb niks gescheurd ofzo dus ernstig is het niet, maar als het pijn doet met pitchen is het niet heel handig...
Waarschijnlijk is gestrekt landen toch teveel om op te vangen...
Ik heb nog tot vrijdagochtend om het goed te krijgen dus dat moet lukken :)
Vanavond boodschappen gedaan, gisteren de was gedaan en opgeruimd en vannacht 11 uur geslapen, dus ik ga voor een schone en uitgerust week deze week. Vrijdag spelen we thuis 2x en zaterdag in Georgia 2x, dat zal de laatste lange reis zijn met de bus.
Volgende week dinsdag dan 2x thuis en donderdag start conference al!!! Uit tegen TCC.
Nou dat was m wel weer denk ik voor afgelopen week, ik ga snel die spier gezond krijgen en dan weer lekker spelen :)
Byee! :D

  • 09 Maart 2012 - 11:53

    Henk Van Zijtveld:

    Hoi Eva, hou jezelf goed in de gaten. Tip; Focus je in de aanloop naar de wedstrijden als pitcher, puur op het pitchen. Nul voor Nul tot je bij 21 bent, ( Of eerder mag natuurlijk ook ).
    Laat het randgebeuren; geen invloed hebben op je prestatie. Als je slaat; bestudeer de pitcher van de tegenpartij. Probeer zwakke plekken of gewoontes te vinden, zodat je aan slag je eigen prestatie of van je teamgenoten kan verbeteren. Succes aankomend weekend, groetjes, Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Marianna

Chipola College

Recente Reisverslagen:

20 Maart 2013

rare dingen!

14 Maart 2013

beetje laat, maar alles gewonnen

05 Maart 2013

Gespeeld!

25 Februari 2013

Regen!!!

17 Februari 2013

Busreis, kou en twee wedstrijden
Eva

Actief sinds 23 Sept. 2011
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 54880

Voorgaande reizen:

28 September 2011 - 30 April 2012

Chipola College

Landen bezocht: