panama city beach, 7x - Reisverslag uit Marianna, Verenigde Staten van Eva Voortman - WaarBenJij.nu panama city beach, 7x - Reisverslag uit Marianna, Verenigde Staten van Eva Voortman - WaarBenJij.nu

panama city beach, 7x

Door: evavoortman

Blijf op de hoogte en volg Eva

27 Februari 2012 | Verenigde Staten, Marianna

De helft van alle geplande wedstrijden is gespeeld! 26 gehad, 26 tot state en dan hopelijk dus nog 12 want dan winnen we nationals!
Woensdag hadden we een dubbel. Ik gooide de eerste wedstrijd en had een no-hitter!!! We wonnen merci-rule. De tweede wedstrijd was heel raar en eindstand 14-9, we wonnen wel!
Dit weekend was een raar weekend, ik heb er een vreemd gevoel bij.
Vrijdag de eerste drie wedstrijden. Ik begon met pitchen, de eerst slagvrouw ging perfect maar ik had geen controle meer en in combinatie met fouten in het veld scoorden ze gelijk 4 punten.... de rest van de wedstrijd hebben ze niet meer gescoord en buiten dat ik teveel wijd gooide is het goed dicht gebleven. Het team scoorden 10 punten dus we wonnen alsnog:)
De tweede wedstrijd wonnen we met 15-2, ik kreeg een slagbeurt, het was rbi, geen hit. Ik raakte de bal wel goed en sloeg de kant waar ik wilde maar op kortestop. Gelukkig was het hard genoeg en kon ze m niet verwerken. Ik kreeg wel gelijk een honkloper:( maar met alle geblesseerde pitchers kan ik het me wel voorstellen en ben ik maar blij met de slagbeurten die ik wel krijg.
De derde wedstrijd werd nog heel close maar we wonnen met 3-2.
Zaterdag begon ik weer, de start was goed. Ik weet niet hoe het kwam maar ik vond dat het niet goed ging en werd boos op mezelf, ik probeerde het uit mn hoofd te zetten en positief te blijven maar dat volgde in tranen. Ik voelde me heel stom en schuldig tegenover het team. 's avonds echter toen ik de statistieken ging bekijken voor hoe erg het was bleek dat ik maar 2 hits tegen had. Eigenlijk alle boosheid en die tranen voor niets. Goed leerpunt, ik moet wel realistisch blijven en veldfouten niet op mijn pitchen zetten. Ik weet niet hoe ik het voor elkaar kreeg, maar ik was boos op mezelf zonder echt goede reden.... We verloren de wedstrijd door uiteindelijk 3-1 door veldfouten en zelf niet scoren.
De tweede wedstrijd verloren merci-rule, wat een lelijke wedstrijd.... dieptepunt tot nu toe. Na de wedstrijden was iedereen stil en teleurgesteld.
Terug op de campus was er de homecoming game van basketball, king en queen warden gekozen en de mannenbasketball wedstrijd was nog. Ze speelden heel goed en wonnen, ze zijn geplaatst voor het state tournament!
Vanmorgen nieuwe kansen!! Ik mocht weer starten en ik heb 4-innings gegooid om me te sparen voor de tweede wedstrijd, eerste inning 3 strike-outs, geen hits tegen en op een 4 wijd na was ik bezig aan een perfect game.... ik moet toch eens stoppen met die 4-wijd :P
We wonnen met 13-0 in 5-innings, goede come back!
De tweede wedstrijd verloren we met 3-1, een vreemde wedstrijd, we hadden kunnen winnen. Ze scoorden de eerste run door een homerun, daarna kwamen wij gelijk. De 2 en 3de run kwamen door een bal die het veld uit stuiterde. Midveld rende in het hek en dat viel om waardoor de bal eruit ging. Dat zou een dubbel moeten zijn maar scheidsrechters vonden dat de handschoen geraakt was dus werd het een homerun, echt onzin maarja... We scoorden daarna niet meer en verloren dus de laatste wedstrijd van dit weekend. ik hoefde niet meer te gooien.
Al met al dus 4-3 dit weekend. Het had zeker beter gekund, maar het is ook wel een goede waarschuwing en beter nu dan als de competitie start.
We hebben morgen weer 6am training omdat we niet goed genoeg speelden, vroeg op dus.
Het is op dit moment een beetje rare situatie. Een pitcher heeft last van dr heup, een van dr schouder, die krijgt morgen een shot van de dokter of zoiets en de derde heeft iets met de elleboog en om even positief te eindigen, ik ben gezond haha.
Ik snap niet hoe het komt, zij zijn toch gewend aan elke dag trainen en zoveel spelen en ik niet...
Nou dat was het wel weer een beetje, op school gaat het prima lager dan een 8 heb ik nog niet gehaald en voor de meeste toetsen leer ik niet eens, wat een luxe leven :P
Dinsdag heb ik de presentatie voor psychologie. Als ik het in het Nederlands zou mogen doen had ik er helemaal zin in gehad, maar ik vind het nu toch wel een beetje spannend in het engels. Bovendien is mijn onderwerp obesitas en ik weet niet hoe het gaat vallen als ik daar als buitenlander eens even ga vertellen dat Amerika nummer 1 is en waarom :P Maar mn powerpoint, tekst en filmpje heb ik al 3 weken klaar liggen dus met dat deel moet het goedkomen!
Vrijdag en zaterdag hebben we weer wedstrijden, het laatste soort van toernooi. Daarna nog 3 dubbels waarvan 2 thuis en dan start de competitie!!!!!!!!
Er staan wat foto's online op mijn facebook pagina van de thuiswedstrijd tegen de universiteit en van afgelopen woensdag.
tot volgende week allemaal!





Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Marianna

Chipola College

Recente Reisverslagen:

20 Maart 2013

rare dingen!

14 Maart 2013

beetje laat, maar alles gewonnen

05 Maart 2013

Gespeeld!

25 Februari 2013

Regen!!!

17 Februari 2013

Busreis, kou en twee wedstrijden
Eva

Actief sinds 23 Sept. 2011
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 54888

Voorgaande reizen:

28 September 2011 - 30 April 2012

Chipola College

Landen bezocht: