roadtrip texas/louisiana - Reisverslag uit Marianna, Verenigde Staten van Eva Voortman - WaarBenJij.nu roadtrip texas/louisiana - Reisverslag uit Marianna, Verenigde Staten van Eva Voortman - WaarBenJij.nu

roadtrip texas/louisiana

Door: evavoortman

Blijf op de hoogte en volg Eva

31 Januari 2012 | Verenigde Staten, Marianna

En we zijn weer een week verder, wat een ervaringen weer!
Na het bezoek van de prof speelsters had ik helemaal zin om te gaan trainen. De tips die ze me gegeven hebben lijken te werken en ik ben er nu nog mee aan de slag. Op weg naar topvorm hoop ik zo.
Vorige week woensdag mn laatste lessen en twee toetsen gemaakt die ik donderdag zou missen. Laatste training voor vertrek en inpakken.
Donderdag om 9 uur zijn we vertrokken. Na heel wat uren in de bus hebben we getraind op het veld van een universiteit, alles was donker en we deden de warming-up in de hal van het overdekt football veld. Die was groot! Daar kan je gewoon een heel softbal veld leggen en spelen zonder dat je door hebt dat je binnen bent haha.
Na de training gegeten en nog 2 uur verder naar het hotel. Uiteindelijk zijn we 14 uur onderweg geweest van chipola tot het hotel in texas.
Lekker gaan slapen en vrijdag de eerste wedstrijden!
Ik mocht starten en heb de eerste wedstrijd gegooid, we wonnen in 5innings. Ik mocht ook slaan ik had 1 rbi honkslag. De slagbeurt daarna kreeg ik een pitch recht door het midden, volle swing, bam linedrive in de handschoen van de pitcher... om het maar positief te houden, wel goed recht terug in elk geval haha maar ik had er niks aan.
De tweede wedstrijd stond ik rechtsveld, aan slag heb ik een twee honkslag geslagen.
In het buitenveld, maar 1 bal gehad en dat was een honkslag dus geen bijzonder actie.
Aan slag opzich de bal dus paar keer goed geraakt, maar ik denk dat ik er meer uit had kunnen halen met wat meer geduld. Ik wilde toch wel graag zo'n eerste wedstrijd.
De tweede wonnen we ook in 5 innings.
Omdat we goed gespeeld hadden en gewonnen gingen we goed eten. Als we slecht spelen krijgen we brood geloof ik.
Na het eten weer in de bus voor 2 uur naar het volgende hotel.
Zondag 2 wedstrijden. Ik mocht weer de eerste gooien. het was een hele rare wedstrijd. 9 veldfouten en de uitslag was 10-8 maar wel voor ons dus gewonnen! Pitchen ging oké, maar door de veldfouten kregen we veel tegen. Het is wel gewonnen dus laat ik maar tevreden zijn voor zo'n tweede dag. De tweede wedstrijd werd weer in 5 innings gewonnen.
Na de wedstrijd weer goed eten en op weg naar het volgende hotel.
Zondag twee wedstrijden. Ik mocht weer de eerste gooien, ik was beter dan de andere twee dagen en kreeg geen punten tegen. Ik was eigenlijk nog blijer met mn fieldacties, waaronder een dubbelspel.
Ik werd in de 5de inning eraf gehaald zodat een andere pitcher kon gooien, ze is lang geblesseerd geweest en komt nu terug. Het werd nog even spannen maar we wonnen met 10-3.
De tweede en laatste wedstrijd was teleurstellend, we verloren in 5 innings zonder te scoren. Coaches niet tevreden ook wel terecht. Maar we zouden dus niet goed eten. De mensen daar op het veld hadden voor ons eten gemaakt dus we kregen rijst met sla, ik vond het heerlijk, maar voor sommige meiden was het niks dus die hadden geen eten.
Toch wel apart dat er 'gestraft' wordt op eten, ik ga niet beter of slechter spelen als ik weet dat ik beter of slechter eten krijg. Het zal wel bij de cultuur hier horen.
Na 8 uur rijden kwamen we afgelopen nacht om 2 uur hier aan, temperatuur onder 0, koud!
Ik ben redelijk tevreden over dit weekend. Optimaal was het nog niet, maar er is nog tijd om op te bouwen. Het was superleuk met het team en ook al mocht ik niet meer slaan nu het team compleet was de laatste twee dagen, ik vind het heel leuk om te zien hoe iedereen elkaar verder brengt en hoeveel we zo scoren. We beginnen echt als een team te spelen.
Zondag ochtend bij de warming-up kwam een vrouw naar me toe gelopen, ze zegt heeft iemand je ooit gezegd dat je spreken op cat osterman lijkt? Nou mn teamgenootje wel in het begin antwoorde ik. Ze vroeg of ik zeker wist dat ik geen familie van haar ben. Ze zegt helemaal met je warm-up shirt toen je stond op te warmen lijk je sprekend. Nou dat zullen we maar als een compliment nemen, beste linkshandige pitcher van usa. Als ik nou ook nog zo ga gooien zou goed uitkomen!
Vandaag weer om 8 uur naar school, wel vroeg zo na maar een paar uur slaap. Engels test, gelijk aan de bak haha. Ging prima ik denk weer A's :) daarna wiskunde een 9,3. Ik dacht dat het niet zo goed ging haha ik vergeet steeds dat de norm ook niet zo streng is. De 4 een 6 kennen ze niet, dat scheelt weer :)
Vanmiddag ben ik met mn twee teamgenootje waarmee ik psychologie heb naar een basisschool hier in Marianna gegaan. We doen mee aan een programma waarbij college studenten een soort mentor zijn voor kinderen die het lastig hebben op school of thuis. We mochten vorige week opgeven. het lijkt me leuk om te doen en we krijgen ook nog extra punten aan het einde van het semester.
Ik heb een meisje van 9. We mochten invullen met wat we ervaring hadden ik had verlegenheid en verhuizen naar een andere plek gedaan. Dit meisje verhuisd steeds door het werk van haar moeder en ze is verlegen, dus dat hebben ze goed bij elkaar gezet. Nou heb ik wel altijd een vast thuis gehad, maargoed ik begrijp wel wat ze misschien mist. Vandaag was introductie dus ze ging mij haar school laten zien en terwijl we rondliepen wat gepraat. Ze wil model worden en kunstschaatser en ze wil op voetbal, dus genoeg om over te praten haha.
Elke week op woensdag ga ik daarheen een uurtje met haar praten, niet zo van zitten en praten maar meer in de zin van vrienden.
Ik ben benieuwd hoe het gaat worden. Ze was in elk geval vrolijk en volgens mij vond ze het leuk dat ik er was.
Vandaag hadden we voor het eerst sinds ik terug ben geen softbal. Wel lekker even, wat huiswerk gemaakt, psychologie en ehbo doorgenomen voor morgen en in mn bed gelegen.
Komend weekend spelen we thuiswedstrijden tegen Thomas University, heb er zin in!
Morgen weer trainen en drukke school dag.
De roadtrip is voorbij dat betekent nog 3,5 of 3 maanden. Op naar meer winst!
Tot volgende week allemaal en geniet van de sneeuw en het ijs, want ook al willen jullie allemaal ruilen voor mijn weer ik mis het stiekem toch wel nu ik het niet heb ;)
Ow ik heb nog iets grappigs. Zaterdag woei de wind heel hard en einde van de dag had iedereen windburn. Ik heb natuurlijk een gevoelige huid dus mijn gezicht helemaal rood. Nu het ergste, ik had eye black op.... je raadt het al nu had ik witte strepen op mn gezicht, erg mooi.... eye white ipv eye black.
Zondag zonder eyeblack gespeeld en het is wat bijgetrokken, hopelijk morgen weer wat beter :P
Raar die windburn, want ik had 3x zonnebrand op maar dat helpt dus niet en ook aftersun helpt niet, ook doet het niet pijn zoals verbrand zijn.... Gelukkig waait het hier niet zo hard :)
Nou dat was het echt, nu ga ik slapen, zo moe!
Byee!

  • 31 Januari 2012 - 09:56

    Meike:

    Leuk om te lezen dat je zo goed bezig bent eva, lekker doorgaan zo!

  • 31 Januari 2012 - 18:37

    Mirjam:

    Graag foto's van bv windburn!
    Groeten, Mirjam

  • 31 Januari 2012 - 18:37

    Mirjam:

    Graag foto's van bv windburn!
    Groeten, Mirjam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Marianna

Chipola College

Recente Reisverslagen:

20 Maart 2013

rare dingen!

14 Maart 2013

beetje laat, maar alles gewonnen

05 Maart 2013

Gespeeld!

25 Februari 2013

Regen!!!

17 Februari 2013

Busreis, kou en twee wedstrijden
Eva

Actief sinds 23 Sept. 2011
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 54937

Voorgaande reizen:

28 September 2011 - 30 April 2012

Chipola College

Landen bezocht: