kamp en week 2 - Reisverslag uit Marianna, Verenigde Staten van Eva Voortman - WaarBenJij.nu kamp en week 2 - Reisverslag uit Marianna, Verenigde Staten van Eva Voortman - WaarBenJij.nu

kamp en week 2

Door: evavoortman

Blijf op de hoogte en volg Eva

23 Januari 2012 | Verenigde Staten, Marianna

Zo! Weer een week voorbij, de tijd gaat toch wel snel nu al!
Maandag hadden we geen les vanwege de MLK dag maar daarom hadden we wel 2 trainingen. Dinsdag had ik twee testen, daar heb ik 2x een 10 gehaald!
Met wiskunde loop ik voor en ook psychologie heb ik al extra werk gedaan. Buiten dat het sowieso relaxed is om er al klaar mee te zijn is het ook handig met alle wedstrijden die gaan komen. Zo vertrekken we donderdag met het team naar Texas en missen we dus die les dag. Ik mis die dag 3 testen en moet die dus inhalen. We moeten dat zelf met onze leraren regelen dus als ik dan voorloop kan ik de testen eerder maken, dat scheelt weer een hele berg testen na wedstrijden.
Qua trainingen ging het deze week al een stuk beter dan vorige week. Ik kan wel merken dat elke dag trainen wel weer wennen is, het verschil met hardlopen en zelf andere oefeningen doen is toch groot.
Ik voel de vermoeidheid in mijn gooi arm met bovenhands gooien en in de knie waar ik steeds op land. Gelukkig zijn het geen echte blessures en een beetje pijn hoort er ook wel bij denk ik als we zoveel trainen. Eerst werd het elke dag wat erger, maar nu lijkt het elke dag een stukje beter te gaan qua pijn dus dat betekent hopelijk dat mijn lichaam voor de wedstrijden straks helemaal klaar is!
Dit weekend hadden we een kamp met het team en kwamen twee prof speelsters (Charlotte Morgan en Kelsey Dunne) clinics geven aan jongere meiden waarbij wij dan hielpen.
We sliepen in twee ruimtes in een kamphuis, niemand leek het echt leuk te vinden maar ik vond het wel prima. We hadden de eerste nacht 3 en de tweede nacht 4 jongere meiden die ook bleven slapen, daar moesten we een beetje op letten en ze helpen met de bedden.
Overdag zaterdag was het slaan voor de jongere meiden. Eerst werd het slaan doorgenomen en bepaalde stappen en daarna in allerlei stations geoefend. Ik had het station met front toss en mn teamgenootje zei dat ze niet goed was in optossen dus toen heb ik het gedaan de hele ochtend. Wel goed om beetje aan mijn in en outside te werken en een rechte spin.
's middags gingen de pitchers van mijn team gooien. We moesten opwarmen en daarna zouden de prof speelsters ons komen helpen. Het duurde heel lang en ik heb wel 3x mijn warming up gedaan! Uiteindelijk kwamen ze. De andere pitchers stopte vrij snel omdat ze het wel genoeg vonden, maar ik ging nog lekker even gooien. Ze hielp me heel goed en zo'n kans krijg ik niet snel meer. Rise, curve en screw heeft ze me tips gegeven en het ging gelijk zoveel beter. Nu nog inslijten en dan heb ik er vertrouwen in dat ze goed gaan zijn.
Na ons pitchen was er een homerun derby. de profspeelster sloeg ze echt heel ver eruit, het zag er echt mooi uit, zo makkelijk.
In de avond gingen we met het hele team naar de basketbal wedstrijd, het was super spannend, ze verloren uiteindelijk met 3 punten verschil.
Vandaag was het voor de jongere meiden pitchen. De basics werden doorgenomen en daarna gingen ze weer in verschillende stations werken. We kregen per twee pitchers van mijn team een groepje. Dat was wel leuker want zo konden we alle oefeningen met 'onze' pitchers doornemen.
Na alle oefeningen mochten ze voluit gooien en change-ups, daarbij heb ik twee meiden de hele tijd geholpen. Ik had er echt heel veel plezier in en die meisjes waren ook leuk. Ze stelden allerlei vragen en waren heel enthousiast als ik ze iets nieuws vertelden en dat het dan beter ging, echt een leuke ervaring. Als laatste ging de prof pitcher gooien. Dat zag er ook al zo makkelijk uit. De spins gaan zo mooi, je denkt oh recht en dan hop de andere kant op :)
Wat me heel erg opviel was dat ze helemaal niet echt hard gooit, het is heel gecontroleerd en het beweegt. Ik kon heel goed zien wat ze me zaterdag allemaal verteld had. En ik had verwacht dat ze heel groot zouden zijn, maar ik was net zo lang als de een en iets langer dan de ander, geeft ook nog weer hoop haha! Nou was die ene wel heel erg gespierd, daar kan ik zeker niet tegenop :P
Na deze twee dagen heb ik helemaal zin om zelf aan de slag te gaan.
Vanmiddag hadden we slagtraining in de kooien. Doordat we toch elke dag slaan voel ik heel goed wat ik fout doe, het is nog niet uit mn swing maar ik denk dat het een goed begin is.
Morgen weer les om 8 uur, 3 toetsen. Het is weer duidelijk school begint haha. Ik ben al om 11 uur klaar dus dan kan ik rustig wat opruimen en uitrusten van het weekend. In de middag dan weer training:)
Donderdag vertrekken we dus naar Texas met het team in de bus op roadtrip en vrijdag de eerste wedstrijden. Ik heb er zoveel zin in!!! We spelen vrijdag 2, zaterdag 2 en zondag 2 wedstrijden, gelijk vol programma dus. Volgens mij komen we zondagavond weer terug en maandag naar school. We hebben wel softbalvrij die dag, daar zullen mn spieren blij mee zijn denk ik!
Het is inmiddels niet meer koud 's nachts. Het blijft boven de 10 graden en overdag gaat het naar boven de twintig. Het is alleen niet echt heel zonnig, het is benauwd en vochtig. Maar ik vind het eigenlijk best wel lekker haha :P
Ik ga volgende week zondagavond niet schrijven want als we dan nog terugkomen is het heel laat hier. Als ik wifi heb in onze hotels kan ik wel verslagen van de wedstrijden sturen. Zondag spelen we tegen LSU Eunice, zij zijn National Champions van Division II University league.
Nog 4 dagen tot wedstrijden, almost ready to go!

Tot volgende week allemaal!

  • 27 Januari 2012 - 16:04

    Henk Van Zijtveld:

    Wel Eva je hebt de draad weer opgepakt. Succes voor aankomend weekend. Die profpitcher die niet zo heel hard gooide , maar wel met veel spin en beweging! Dat klinkt bekent, haha. Ik denk dat je nu door deze ervaring die je opdoet in de VS ook steeds beter gaat snappen, wat ik een paar jaar geleden al vertelde. Het is ook een kwestie van training, herkenning en gewenning. Automatismen opbouwen. Toen je ongeveer 12/13 was en bij me kan of je in de junioren mocht spelen en of ik je wilde leren pitchen. Toen heb ik al eens tegen je gezegd dat het ongeveer 8 jaar zal duren om je als pitcher te ontwikkelen. Wel je bent op de goede weg, want je wordt nog steeds ieder jaar beter. Wel Eva dit is weer genoeg voor nu. Stand Tall and Be Strong. Groetjes, Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Marianna

Chipola College

Recente Reisverslagen:

20 Maart 2013

rare dingen!

14 Maart 2013

beetje laat, maar alles gewonnen

05 Maart 2013

Gespeeld!

25 Februari 2013

Regen!!!

17 Februari 2013

Busreis, kou en twee wedstrijden
Eva

Actief sinds 23 Sept. 2011
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 54919

Voorgaande reizen:

28 September 2011 - 30 April 2012

Chipola College

Landen bezocht: