laatste les maandag - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Eva Voortman - WaarBenJij.nu laatste les maandag - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Eva Voortman - WaarBenJij.nu

laatste les maandag

Door: evavoortman

Blijf op de hoogte en volg Eva

05 December 2011 | Verenigde Staten, Miami

Dat was m dan. De laatste maandag zoals ik m gewend ben.
Vanochtend begon het weer vroeg om 6 uur met krachttraining.
Het is echt ongelofelijk hoeveel zwakker mn rechterarm is, ik ga gewoon scheef als de armen los van elkaar werken! Maar de oefening die altijd heel zwaar is en waar ik steeds spierpijn van had ging nu wel beter, dus dat is wel fijn dat ik dus waarschijnlijk sterker wordt:)
Na de training lekker gedoucht en ontbijt gaat halen. Om 9 uur les met een test.
Ik dacht dat aantekeningen erbij houden al bonus was maar nu mochten we de uitgedeelde stencils erbij houden. De test was anatomie dus we moesten botten en spieren benoemen. Maar we hadden dus precies dezelfde stencils als de toets alleen op de toets waren de woorden weg. Nou overschrijven dus! Alsof je een toets maakt met antwoorden ernaast.
Het nut van aantekeningen ernaast kan ik nog inzien maar stencils is net of je een toets maakt met antwoorden blad ernaast toch?
Na de les terug naar mn kamer beetje uitgerust en om 11 uur weer les. Een opdracht inleveren en woensdag krijgen we nog een test, dan ben ik klaar voor dat vak.
Na de les lunch gemaakt en om 2 uur training.
We hebben eerst warming-up gedaan zoals het hoort, want blijkbaar hebben ze in het begin een blad gehad met de warming-up erop maar deden ze die helemaal niet! Nu snap ik ook waarom ik niet zo soepel was na de warming-up want vandaag was ik daarna wel los en warm.
We gingen eerst wat field oefeningen doen waarbij je de bal tegen een muur gooit voor jezelf en dan fielden. Forehand, backhand en met de outfielders wat ballen waarbij we achteruit moesten en draaien. Het is leuk om te doen omdat je het jezelf moeilijk of makkelijk kan maken en zo goed kan werken aan je voetenwerk of draaien.
Na de oefeningen gingen we slaan. We mochten met de nieuwe knuppels slaan, heerlijk!! We slaan hier met easton, maar ik vond de oude versie helemaal niet lekker en zwaar dus ik ben superblij dat we nieuwe hebben! Nu kan ik weer met 34 slaan:)
Ik probeer nu elke keer met zelfvertrouwen te slaan en oefeningen te doen of in elk geval dat uit te stralen, dat ga ik erin houden:)
Na de training hadden we bespreking in de kleedkamer. We moeten nog geld inzamelen voor het seizoen en als we naar Las Vegas willen voor wedstrijden. Nog heel veel dus ik denk dat we nog hard aan de slag gaan!
We kregen ook te horen dat een meisje besloten heeft dat ze weggaat. Ze had normaal gesproken over 2 weken waarschijnlijk ook weg gemoeten want ze zou dit semester niet halen en dan vervalt je beurs en dus moet ze weg. Daar merk je het verschil met softbal in Nederland!
Na de training was iedereen die terug ging naar de dorms al weg dus ik ben terug gelopen, wel lekker want vandaag was een warme dag dus het voelde heerlijk met de wind erbij. Even alles hier overdacht haha!
Vanavond gehakt met spinazie gemaakt met een wrap, echt lekker:)
We hebben geen studie uren vanavond en waarschijnlijk deze week niet meer omdat iedereen toch moet leren voor de finals. Ik ben bijna klaar met leren alleen mn laaste test is wat leer werk omdat ik termen moet weten en ik het engels even moet gaan vertalen. Maar in principe heb ik het al gehaald dus dat is wel handig:)
Nu we zo aan de laatste week zijn begonnen merk en het ook al gaat over het seizoen straks dat ik er superveel zin in heb! Vanavond wat filmpjes gekeken van pitchers en nog wat dingen over pitchen opgezocht dus ik ga morgen vragen welke oefeningen er zijn om die dingen te trainen.
Slaan moet ik werken aan meer duwen met mn achterste hand want ik sla alleen met mn voorste arm, ik hoop dat dat gaat lukken want vroeger sloeg ik alleen met mn achterste hand. Nu naar het midden dus en harder slaan!
Morgen weer conditie training, ik heb er zin in:)
Ik vind het echt leuk om te merken dat mn lichaam gewend raakt aan het trainen hier. In het begin was ik zo moe en spierpijn. Nu ben ik nog wel moe soms door het vroege opstaan en dan een lange dag, maar ik wordt er beter in. Geeft wel moed voor de spring season:)
Als we terugkomen zijn er 16 dagen tot de eerste wedstrijden dus dan moeten we fit zijn.
Nu eerst morgen!
Ik heb om 10 uur les, een opdracht inleveren en dat is het voor school. Om 2 uur dus conditietraining en als we geen studie uren hebben is dat het. Niet druk dus:) Kan ik opladen voor woensdag, de drukste dag met 2 testen erbij.
Ik ga nu slapen,
Have a good day!


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Miami

Chipola College

Recente Reisverslagen:

20 Maart 2013

rare dingen!

14 Maart 2013

beetje laat, maar alles gewonnen

05 Maart 2013

Gespeeld!

25 Februari 2013

Regen!!!

17 Februari 2013

Busreis, kou en twee wedstrijden
Eva

Actief sinds 23 Sept. 2011
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 54938

Voorgaande reizen:

28 September 2011 - 30 April 2012

Chipola College

Landen bezocht: