pow wow - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Eva Voortman - WaarBenJij.nu pow wow - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Eva Voortman - WaarBenJij.nu

pow wow

Door: evavoortman

Blijf op de hoogte en volg Eva

25 November 2011 | Verenigde Staten, Miami

Gegroet allemaal, ik kom in vrede ;) haha
Wat een leuke dag:)
Vanochtend om half 10 vertrokken we op weg naar Altmore, Alabama.
Het was gezellig in de auto, de twee meiden hadden een laptop met spelletjes mee en die hebben ze me geleerd.
Na meer dan 2 uur rijden waren we er, een groot grasveld met allerlei kraampjes en een grote cirkel in het midden met allerlei dansen.
Bij de ingang stonden tentjes en tipi's met attributen waar ze lieten zien hoe er gejaagd werd en waar je kon kijken hoe het was.
In de grote cirkel waren allerlei wedstrijden voor dansen en muziek verdeeld in leeftijds categorieën en soort dans.
iedereen die mee deed was gekleed in mooie kleurrijke kostuums. De mannen zagen er echt indrukwekkend uit met die grote tooien, ik zou ze toch niet graag in het donker tegenkomen met al die veren!
De dansen waren leuk om te zien en de muziek werd live gemaakt op de trommels met zang dus dat was ook heel leuk om te zien en horen.
Ik wou dat ik ook indiaan was, dan mocht ik 1 keer per jaar al die veren dragen:P
Op de foto's kan je mijn favoriete kostuum zien; de man met heel veel veren op zn hoofd als een soort pruik.
Ik heb ook twee filmpjes gemaakt, 1 van de muziek, 1 van de dans. En de foto's van mn haar staan erbij!
De meiden hebben allerlei attributen gekocht zoals een fluitje en een speer. Ik heb leren veters gekocht, die kan ik voor mn handschoen gebruiken!
In de auto terug was het weer leuk, ik heb wat cheers gehoord en ik heb voor hun nederlandse liedjes gezongen.
Tijdens het avondeten vroeg de jongste of ik bij haar mocht slapen vannacht, echt lief. Gelukkig vonden ze het dus wel leuk dat ik meeging.
De meisjes spelen allebei voetbal wel grappig aangezien de ouders voor ons de meest amerikaanse sport coachen en voetbal typisch nederlands is. De oudste ik ook cheerleader en speelt softbal, ze heeft de hele weg van alles over haar school verteld. Ze is helemaal fan van griekse goden dus daar kon ik het wel over hebben haha!
Ik ga zo weer lekker slapen en de rest van het weekend staan er geen plannen dus lekker uitrusten en weer wat slaan denk ik.
het was echt een bijzondere dag! En eigenlijk de meest 'echt' amerikaanse dag die ik hier zal meemaken.
Weltrusten nog allemaal, de foto's en filmpjes staan in de mappen en ook op facebook. En ik wil wel horen hoor als ik dikker lijk!
Liefs Eva

  • 26 November 2011 - 16:05

    Abel En Mirjam:

    Mooi dat stEIle haar!

  • 27 November 2011 - 21:53

    Chiara:

    hoihoi,
    ik geloof niet dat je echt veel dikker bent geworden hoor, ziet er igg niet echt zo uit... wel lijken je schouders breder maar dat zal wel van dat vele trainen komen Xxx Chiara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Miami

Chipola College

Recente Reisverslagen:

20 Maart 2013

rare dingen!

14 Maart 2013

beetje laat, maar alles gewonnen

05 Maart 2013

Gespeeld!

25 Februari 2013

Regen!!!

17 Februari 2013

Busreis, kou en twee wedstrijden
Eva

Actief sinds 23 Sept. 2011
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 54955

Voorgaande reizen:

28 September 2011 - 30 April 2012

Chipola College

Landen bezocht: