zwaar! - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Eva Voortman - WaarBenJij.nu zwaar! - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Eva Voortman - WaarBenJij.nu

zwaar!

Door: evavoortman

Blijf op de hoogte en volg Eva

14 November 2011 | Verenigde Staten, Miami

Wat een start van de dag vandaag! Om kwart voor 6 werd ik wakker gemaakt door mn kamergenootje, het geluid van mn wekker stond uit.... echt handig.
Maar gelukkig maakte ze me wakker en was ik op tijd buiten.
Hardlopen richting de ochtendtraining. Daar aangekomen stretchen en daarna krachttraining. Meestal is die goed te doen, maar vandaag was ie heel zwaar! Gewicht heffen en alle oefeningen 3 sets van 10, maar na de eerste bij de arm onderdelen was je al helemaal kapot!
Uiteindelijk met veel moeite en zweet alles gedaan, maar ik vraag me af of dit goed voor mn lichaam is zoveel gewicht in een keer... In Nederland werd me verteld dat het niet om het gewicht ging maar om de herhaling, nou dat was dit zeker niet!
Opzich viel de stijfheid vandaag nog mee, maar we hebben niet gesoftbald dus ik ben benieuwd naar morgenochtend of ik mn schouders nog kan bewegen.
Na de ochtendtraining gedoucht en een gebakken ei gemaakt. Toen van 9 tot 10 les en daarna van 11 tot 12. Twee testen opgekregen dus nu totaal 4 testen deze week.
na de lessen ben ik lunch gaan halen en ik voelde mn armen bij het dragen! Oh oh...
Om 2 uur moesten we op het veld zijn, maar we gingen niet trainen. We kregen wat uitleg over de komende weken en daarna hebben we de lockerroom (kleedkamer) schoongemaakt en alles rondom het veld.
De komende weken hebben we maandag, woensdag en vrijdag 6am training. Als die zoals vandaag zijn dan kom ik terug als kast denk ik.
Op vrijdagen gaan we live slaan op de pitchers, dus ik hoop dat ik dan niet alleen hoef te pitchen. Maandag en woensdag gaan we specifieke dingen trainen bijvoorbeeld slappen richting bepaalde hoek.
Dinsdag en donderdags gaan we wedstrijdjes doen tegen/met het honkbalteam. Het is niet softbal of honkbal voor zover nu, maar andere spelletjes en dingen zodat we onze mentaliteit om te winnen verbeteren. Ik ben benieuwd hoe het gaat worden want ze zouden er wel een eerlijke competitie van maken.
Over de weekenden is nog niks gezegd dus misschien gaan we dan ook wel wat andere dingen doen met het team:)
Na al het schoonmaken hadden we studie uren zodat we ze vanavond niet meer hadden. Van 4 tot 6 in de studieruimte. Ik heb mn major uitgezocht voor de spring. Het gaat echt culinary management worden. Ik heb ook zelf een rooster gemaakt met de vakken die ik nodig zou hebben dus ik hoop dat ik dat rooster kan krijgen. In elk geval ga ik proberen om deze uren te krijgen dan heb ik niet steeds tussenuren en avond lessen.
Wat ik zelf nu heb uitgezocht is maandag, dinsdag, woensdag van 8 tot 12 les en op dinsdag een 3uur avondles. Dat zou dus betekenen ook geen les op donderdag. Lijkt me wel fijn, na het weekend even hard werken aan school, maar wel regelmatige tijden en leuke vakken! Maar even hopen dus:)
Morgen 1 uurtje les met een test en de training tegen de honkballers. De les is om 10 uur dus ik kan uitslapen en ben waarschijnlijk na de test al klaar voor die les. Dan heb ik wat tijd om mn schouders en andere spieren los te maken!
Slaap lekker nog allemaal!

  • 15 November 2011 - 09:09

    Hans:

    Caramba Eva, volgens mij hebben ze daar ook wel een studie gemaakt van bezigheidstherapie! En dan op die lekkere tijden beginnen, zal wel een kwestie van wennen zijn. Ga jij nou eens leuk koekhappen introduceren bij die spelletjes met die honkballers. Wellicht kan je de koek dan vervangen door hamburgers! Hier vriest het al weer s'nachts is ook wel weer even wennen, ze verwachten een pittige winter en ik heb zelfs de eerste geluiden over de elfstedentocht al weer gehoord....
    Veel succes ook met je opleiding, lijkt me een mooie studie die je uitgekozen hebt.

    Groeten, Hans.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Miami

Chipola College

Recente Reisverslagen:

20 Maart 2013

rare dingen!

14 Maart 2013

beetje laat, maar alles gewonnen

05 Maart 2013

Gespeeld!

25 Februari 2013

Regen!!!

17 Februari 2013

Busreis, kou en twee wedstrijden
Eva

Actief sinds 23 Sept. 2011
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 54956

Voorgaande reizen:

28 September 2011 - 30 April 2012

Chipola College

Landen bezocht: