voor de klas en moe - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Eva Voortman - WaarBenJij.nu voor de klas en moe - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Eva Voortman - WaarBenJij.nu

voor de klas en moe

Door: evavoortman

Blijf op de hoogte en volg Eva

14 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Miami

En ik zit weer in mn bed:) Ik ben best wel moe en ga zo ook slapen.
Vanochtend les van 9 tot 11. In de les van sportpsychologie moesten we in groepen een bepaalde methode bespreken en daarna presenteren. Niemand van mijn groep kon die van ons uitleggen dus toen heb ik het uitgelegd. Daarna moesten we presenteren voor de klas en dat heb ik ook gedaan. Was even wennen in het engels, maar het ging goed en de leraar was onder de indruk. Dus ben blij dat ik het gedaan heb ook al was ik bang voor engelse fouten:P
Na de lessen ben ik weer lunch gaan halen en heb ik gezellig geskyped met thuis en gezellig op facebook wat gepraat. Echt leuk om te merken dat er nog aan me gedacht wordt, want ik denk heel veel aan jullie!
Om half 3 training. Vlak voor de training begon enorme stortregen en het hele veld stond onder. Mr Coach is 2 uur bezig geweest om het veld in orde te maken terwijl wij in het outfield trainde. Maar na 2 uur zag het er weer prima uit alsof er niets gebeurd was! Ik denk dat we hem moeten laten overvliegen voor ons seizoen;)
Training ging beter dan gisteren, maar kreeg wat last van mn arm en ben gespiked in mn scheen door een teamgenootje tijdens een spel, heel fijn...
Na de training gepitched in de kooi, ik had een andere catcher en ze was heel slecht. Althans ze deed totaal dr best niet. Ze bleef de helft van de tijd staan terwijl ik locatie moest trainen en ze ving bijna niks omdat ze te moe was... ik denk als de coaches er nog waren geweest dat ze wel anders had gedaan! Pitchen begon heel slecht, niks ging goed, maar aan het einde ging alles en voelde het supergoed:)
Na de training snel gedouched en ben ik met twee meiden van het team naar de vereniging voor christelijke athleten meegegaan. Ze vroegen of ik het leuk vond en ik ben maar eens gaan kijken. Het was best wel gezellig, we aten pizza en daarna was er een spelletje. Daarna moesten we vragen beantwoorden over hoe god voor jou werkt enzo, dus toen voelde ik me wel beetje op de verkeerde plek zonder religie. Na dat mocht iedereen iets zeggen waar voor gebeden moest worden. Als laatste kregen we een geel bandje met daarop 'gamechanger, make a play'. Er werd gelijk gesproken over de Livestrong bandjes. De man die alles leidde ging een verhaal houden over dat Lance Armstrong een atheist is en iedereen reageerde helemaal geschokt. En ik schrok weer van die reactie. Ik geloof niet, vind geloof iets wat persoonlijk is voor iedereen anders, dus dat ze lance armstrong daarop veroordelen gaf me niet zo'n fijn gevoel. Ik denk niet dat ik nog een keer ga want ik voelde me niet echt op mn gemak daardoor, maar ik ben weer een ervaring rijker:)
Nu zit ik lekker in mn bed en ga ik dus zo slapen. Morgen vertrekken we richting Louisiane State University voor 4 wedstrijden dit weekend.
Eerst hebben we morgenochtend om 8 uur training en daarna inpakken en met de bus weg. We krijgen bus 1 dus ik ben benieuwd!
Ik hoop dat ik lekker kan spelen dit weekend want ik ben het zat om fouten te maken die ik normaal niet maak:P
Ik merk wel dat ze me goed genoeg vinden want het meisje dat naast me zit bij care&prevention begon erover dat ze hoorde dat ik heel goed ben haha dus ik hoop dat ik ze helemaal kan verbazen als het wel echt goed gaat:)
Ben wel moe van vandaag ik denk dat ik te lang in de zon ben geweest, rennend en wel want ik heb hoofdpijn en mn huid is niet zo goed. Hopelijk is het morgen beter! Ow ja en mn arm ziet er veel beter uit, schoner en dichter dus ik denk dat het helemaal goed gaat komen met alleen een lelijk litteken.
En nog een grappig ding, mn kamergenootje vroeg welk weekend we vrij hadden en ik stond bij de kalender dus ik ga die cijfers oplezen, begon ik gewoon in het Nederlands haha. Ze keek me raar aan en toen had ik het door:P
Heb haar trouwens vandaag een beetje genegeerd, lekker rustig:)
Ik weet niet of ik internet heb in het hotel waar we slapen, dan schrijf ik morgenavond of zaterdagavond en anders wordt het zondag als we niet te laat terug zijn.
Op naar 4x winst! Fijn weekend allemaal:)
p.s. ik ben getagd in een foto facebook met mn handschoen op mn hoofd. We moesten daar staan omdat de catchers langs die lijn naar 1 moesten gooien zodat ze geen loper raken. Was behoorlijk grappig:P

  • 14 Oktober 2011 - 21:05

    Hans.:

    Caramba Eva, je hebt daar binnen een paar weken meer blessures gehad dan hier in 10 jaar Centrals! En je teamgenootjes helpen volop mee, da's pas teambuilding :-) .
    Ben het helemaal met je eens hoor wat dat Lance Armstrong verhaal betreft, dat is een religie die mij ook veel te ver gaat, veel te fanatiek. En je weet het he, overal waar te voorstaat is niet goed. Behalve bij tevreden dan! Nou goed dan maar weer heel veel fun en succes in de komende wedstrijden. Prettig weekend. Groeten, Hans.

  • 15 Oktober 2011 - 10:10

    Mirjam:

    Ja waar staat dat Christelijk eigenlijk voor, op dat gymnasium waar je zes jaar hebt gezeten, als je na een avondje echt christelijk sporten al geschokt bent...
    Mij fascineert het altijd bijzonder, als mensen vanuit een geloofsovertuiging anderen veroordelen. In die zin dat ik dat niet kan begrijpen. Blijf kritisch, zou ik zeggen!
    Groeten uit Utrecht,
    Mirjam

  • 15 Oktober 2011 - 14:54

    Peter Centrals :

    Hallo Eva
    Wat een dag wer voor jou kan best begrijpen dat je heel moe bent
    leuk hoe jij je kamer genoot beet nam hahahhaha
    ik wens je het weekend een mega wedstrijd en dat je lekker staat te gooien maak ze maar gek die amerikanen laat maar zien dat je uit holland komt
    daarna even op adem komen dan zie ik je wel weer op facebook

    gr peter centrals

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Miami

Chipola College

Recente Reisverslagen:

20 Maart 2013

rare dingen!

14 Maart 2013

beetje laat, maar alles gewonnen

05 Maart 2013

Gespeeld!

25 Februari 2013

Regen!!!

17 Februari 2013

Busreis, kou en twee wedstrijden
Eva

Actief sinds 23 Sept. 2011
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 54852

Voorgaande reizen:

28 September 2011 - 30 April 2012

Chipola College

Landen bezocht: