na 1 week! - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Eva Voortman - WaarBenJij.nu na 1 week! - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Eva Voortman - WaarBenJij.nu

na 1 week!

Door: evavoortman

Blijf op de hoogte en volg Eva

07 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Miami

Zoals ik al had aangekondigd zijn we met 8 meiden van het team gaan eten bij Sonny's. De anderen waren naar een ander restaurant omdat het niet helemaal goed overlegd was, maar het was gezellig met de meiden die mee waren:)
Vannacht voor het eerst de hele nacht aan een stuk door geslapen, werd alleen wel weer vroeg wakker. Maar betekent in elk geval dat de jetlag aan t verdwijnen is!
Vanochtend twee lessen, wederom goed te volgen en ik vind het leuke onderwerpen dus echt als school voelt t niet; zo kort en makkelijk. Na de lessen met mn roommate en een honkballer geluncht in onze room. Quesedillas met frietjes om 11 uur haha. Ik mag 1 keer per dag in de cafetaria eten ontbijt of lunch, tot nu toe eet ik na mn lessen daar en ga dan terug naar mn kamer. Dan heb ik 2 uur voor de training warm gegeten of ik elk geval goed gegeten, dan zakt t en kan ik trainen zonder buikpijn van het eten:P
Vandaag voelde mn lichaam voor het eerst weer wat soepeler en had ik echt zin om te trainen. We gingen slaan in de slagkooien. De oefeningen gingen allemaal heel goed, maar op de honkbalmachines sloeg ik helemaal niets. Ik moet echt wennen aan de zware knuppels! Mn swing is niet zo snel en level als met mn eigen, dus daar moet ik aan gaan werken.
Na het slaan mocht ik pitchen en slagvrouwen gooien. Er spinde er veel meer dan de vorige trainingen en mn changeup ging echt goed! En ik heb een nieuwe bal geleerd! Hij zit tussen de curve en fastpitch in, maar is harder dan beide dus ik vind m heel leuk!
Na de training voelde mn huid vandaag wel goed, want in de kooien is geen directe zon dus dat was wel even fijn!
We zijn met een aantal meiden naar het tankstation gereden en hebben daar ijslimonade gehaald.
Vanavond heb ik voor mn roommate echte Nederlandse pannenkoeken gemaakt! Ze vond ze heel lekker en een paar andere meiden kwamen ook proeven en vonden het ook lekker:)
We hebben nu onze tassen gepakt voor het weekend. Voor 4 wedstrijden vertrekken we morgen ochtend om 8 uur. We gaan spelen tegen twee universiteiten en een college. Morgen eerst naar Alabama en dan 's avonds richting Mississippi onderweg in een hotel om 's ochtends weer verder te rijden naar het veld.
Ik ben heel erg benieuwd hoe dit nu allemaal weer gaat en heb er meer zin in dan ik had verwacht, dus dat is een goed teken:)
Als we zaterdag niet te laat terug zijn schrijf ik dan weer, anders zondagochtend. Tot dan! Hopelijk ben ik dan weer een leuke ervaring rijker en een paar strikeouts zou toch fijn zijn! Fijn weekend allemaal alvast:)

  • 07 Oktober 2011 - 16:13

    Ellen Z.:

    Ha Eva,

    Wat veel indrukken doe je zo op. En dan nu een weekend met wedstrijden.
    Nog meer indrukken opdoen dus.
    Ik ben benieuwd, hou ons op de hoogte.

  • 08 Oktober 2011 - 06:57

    Hans:

    He Eva, wat lekker dat de jetlag aan het verdwijnen is, dan kom je ook vlug in je ritme denk ik. Nu nog wennen aan de temparatuur en de zon en Eva is weer helemaal boven Jan. Als we na je softbalcarriere nou eens een Oud Hollands pannekoeken restaurant gaan beginnen in Florida? Om te beginnen natuurlijk he, daarna volgt de rest van de wereld :-)
    Lekker veel wedstrijden dit weekend als ik het goed las, je gaat je niet vervelen dus! Veel plezier en succes natuurlijk. Groeten, Hans.

  • 11 Oktober 2011 - 16:33

    Henk Van Zijtveld:

    Hoi Eva,
    Het is goed dat je begint te wennen aan je nieuwe omgeving. Ik hoop dat die infectie snel over is. Want op het pitchen, slaan en fielden concentreren kost al genoeg energie.
    Hou wel rekening met je voeding. Af en toe een hapje meer kan ook geen kwaad. "Je kan het hebben". Hopelijk heb je ook genoeg afleiding"", naast het trainen, studeren en spelen. Is belangrijk om je iedere keer weer goed te kunnen focussen. Voeding speelt daarin zeker ook een rol. Maar dat weet je zelf ook wel. Nou ik ga weer, zometeen hebben we een topsport junioren evaluatie bij Centrals. Uiteraard moet ik dan weer de kantine open doen. Gr, Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Miami

Chipola College

Recente Reisverslagen:

20 Maart 2013

rare dingen!

14 Maart 2013

beetje laat, maar alles gewonnen

05 Maart 2013

Gespeeld!

25 Februari 2013

Regen!!!

17 Februari 2013

Busreis, kou en twee wedstrijden
Eva

Actief sinds 23 Sept. 2011
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 54837

Voorgaande reizen:

28 September 2011 - 30 April 2012

Chipola College

Landen bezocht: