weekend auburn, mississippi - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Eva Voortman - WaarBenJij.nu weekend auburn, mississippi - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Eva Voortman - WaarBenJij.nu

weekend auburn, mississippi

Door: evavoortman

Blijf op de hoogte en volg Eva

10 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Miami

Zoooo we zijn weer terug op mn bed!
Wat een weekend, weer zoveel nieuwe indrukken.
Zaterdagochtend vertrek om 8 uur, spullen pakken, alles in de bus en daar gingen we!
Onderweg bij de subway lunch gegeten, superlekker broodje tonijn met groenten en zonder saus, whaha ze keken me echt raar aan!
Tegen half 1 kwamen we aan en na omkleden startte we met de warming-up. Eerst slaan, dan rekken en gooien. Ik was tweede pitcher dus ging alvast wat warmgooien. De wedstrijd begon en na 2 innings raakte onze pitcher geblesseerd en mocht ik er al op. Het ging niet super maar wel heel effectief en ik was na 3 innings weer klaar en mocht nog even in linksveld staan. Nog een slagbeurt gehad maar ik ging uit want ik sloeg recht op de korte stop...We wonnen de wedstrijd:) PAUZE, ik had de andere helft van mn brood nog en nog wat dingen gegeten, echt ongelofelijk hoeveel die meiden snacks eten!
De wedstrijd tegen Auburn heb ik op de bank gezeten, nouja aan zitten doen we hier niet, maar ik hoefde niet te spelen. We verloren heel dik door fouten en niet slaan...
Na de wedstrijden weer in de bus en op weg naar een hotel, we aten in de bus en reden voor 2 uur.
Met zn vieren op de hotelkamer, klein maar wel gezellig. Iedereen douchen en snel slapen.
Volgende ochtend ontbijt maken en lunch en weer op weg voor 3 uur naar Mississippi. Omkleden in de bus terwijl de airco het al niet deed, dus lekker plakkerig...
Ik mocht de eerste wedstrijd starten, ik kon geen strikeouts gooien en het veld maakte fouten dus we stonden al snel achter. Na 2 innings werd ik eraf gehaald en ging ik naar rechtsveld en slaan. Ik had een mooie vangbal en aangooi naar thuis en slaan had ik als enige honkslag naar t buitenveld voor 2rbi's, daarna een stikeout heel lelijk en laatste slagbeurt bal heel hard en lekker op de knuppel (eindelijk) maar die werd gevangen door midveld.
Ik moet echt wennen aan de knuppels hier en het ritme van de pitches, maar ik denk dat het goed moet komen.
Tussen de wedstrijden weer eten, en zowaar was er nog meer eten! Iedereen is zo verbaasd dat ik geen 20 plakjes beleg wil en geen saus met brood maaltijden:P maar ik probeer gewoon redelijk gezond te blijven eten om ook blessures te voorkomen.
De tweede wedstrijd starte ik in het rechtsveld en mocht ik weer slaan. Na 3 innings werd ik eruit gehaald om warm te gooien. De stand was 4-2 en we leken terug te komen en ik zou het dicht gaan houden, maar dat kwam er niet van we verloren alsof heel ruim door veldfouten.
Ik merk inmiddels dat het niveau niet echt hoger is dan wat het in Nederland was, maar het is vooral een andere manier van het spelletje spelen. Ik denk dat dit team ver kan komen aangezien we alles winnen tegen ons niveau en het redelijk volhouden tegen universities. Ik hoop dat als mn lichaam echt helemaal fit voelt dat ik dan een wedstrijd kan binnenhalen met wat strikeouts:)
Na de wedstrijden gingen we eten bij een Chinees buffet, super lekker! Je kon nemen wat je wilde en het is Amerika dus ook onbeperkt haha.
Ow ja niet geheel onbelangrijk, ik had een beet of iets wat erop leek op mn arm en die is helemaal gaan ontsteken. Gisteren ochtend was het ineens helemaal dik, rood en warm. De ouders van een aantal meiden hebben spullen voor me gehaald en het is met zalf erop ingebonden zodat ik wel kon spelen. Ik kreeg pijnstillers en heb alles dus gewoon gespeeld. Na de wedstrijden deed het al veel meer pijn en 's avonds in de bus kon ik niet slapen door alle pijn. Om 3 uur vannacht lag ik eindelijk weer in mn bed dus ik ben blij dat we vandaag vrij hebben. Mn arm heb ik gisteren avond met de douche erop schoongemaakt en opnieuw ingebonden. Vanochtend was het nog groter en is er geprobeerd om de dokter te bellen, maar tot nu toe is daar niks van terug gekomen, dus waarschijnlijk morgen... Ik hoop dat het snel goed komt want zonder pijnstillers doet het erg veel pijn... gelukkig is het wel mn rechterarm dus pitchen ging wel. De assistent coach komt bijna elk uur langs om te kijken of het goed gaat haha, dus ze zijn wel bezorgd:)
Nou dat was dan weer een weekend. Ik moet zeggen dat ik meer begin te wennen. Ik hoop dat het spelen snel beter gaat, dat ik zelf ook wat tevredener ben:) Eerst maar eens kijken hoe mn arm er morgen bij staat... Ik merk wel dat het af en toe lastig is als iedereen met zn telefoon naar huis belt of smst en als de ouders er zijn bij wedstrijden, dan is het ineens zo confronterend dat ik echt alleen ben.
Tijdens het ingooien bij de laatste wedstrijd stond ik even met mn catcher te praten en het ging over heimwee en dat ik moet wennen aan de manier van spelen hier en mn zelfvertrouwen met pitchen weer terug moet krijgen. Ze zei dat ik echt niet naar huis mag gaan omdat ik de beste pitcher ben, dus ik hoop dat ik naar mn eigen gevoel er voor het team kan zijn en dat ik me weer helemaal lekker voel in de cirkel. Iedereen doet hier zo serieus op een manier want bozig en ik wil weer mn glimlach terug krijgen want daardoor speelde ik met zoveel plezier!
Morgen weer een nieuwe week vol trainingen en school.
There we go!:D

  • 10 Oktober 2011 - 07:06

    Hans.:

    Jeetje Eva, als ik het zo lees dan gaat er daar ook veel mis in het veld. Wel goed dat jullie ook tegen universities spelen daar wordt je alleen maar beter van, dat is hetzelfde verhaal als Jong Oranje in de HK.
    Gisteren het Joop Meekers familietoernooi bij Centrals gehad, ik heb het er nog nooit zo druk gezien. Er waren geloof ik 19 teams! Ik hoop dat de pijn in je arm vlug overgaat en denk er voor de volgende keer aan: Bijt jij die insecten zelf eerder voordat ze jou kunnen bijten. Veel plezier en succes maar weer. Take Care, Groeten, Hans.

  • 10 Oktober 2011 - 08:39

    Nina :

    Hey Eef, keep it up! En vind die glimlach terug, maar ik weet zeker dat dat wel goedkomt!

    Liefs Nina
    (die ouwe catcher uit een ver verleden)

  • 10 Oktober 2011 - 09:21

    Annette:

    Hoi Eva,
    Wat een leuke verhalen schrijf je! Alsof we het hier vanuit het koude, natte Nederland meemaken. En weet je, met je heimwee komt het wel goed. Vertrouw maar op jezelf, je weet wat je kunt en wilt! Het is een ervaring die je de rest van je leven meeneemt en daar word je sterker van! Veel plezier verder!

  • 10 Oktober 2011 - 14:03

    Mirjam:

    hoi eva ik heb je blog gevonden en ga je volgen! nu geen tijd om alles wat je al gepost hebt te lezen maar dat ga ik nog doen. have fun en geen heimwee!
    liefs uit utrecht
    mirjam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Miami

Chipola College

Recente Reisverslagen:

20 Maart 2013

rare dingen!

14 Maart 2013

beetje laat, maar alles gewonnen

05 Maart 2013

Gespeeld!

25 Februari 2013

Regen!!!

17 Februari 2013

Busreis, kou en twee wedstrijden
Eva

Actief sinds 23 Sept. 2011
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 54894

Voorgaande reizen:

28 September 2011 - 30 April 2012

Chipola College

Landen bezocht: