dinsdag... - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Eva Voortman - WaarBenJij.nu dinsdag... - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Eva Voortman - WaarBenJij.nu

dinsdag...

Door: evavoortman

Blijf op de hoogte en volg Eva

05 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Miami

Zo dat was de tweede dag. Vanochtend maar 1 les van 10 tot 11 en ook die viel alles mee. De hele les gaat over 1 term en als ik door heb wat de term is blijk ik het allemaal te snappen of is het heel logisch. Wel fijn, want er zijn genoeg andere dingen waar ik mn energie voor nodig heb!
Mn rug doet sinds vanochtend best wel pijn dus ik denk dat ik iets niet helemaal goed gedaan heb bij de gewichten, of het is gewoon van alles bij elkaar. Het is nu wat beter na de training, maar dat is waarschijnlijk omdat het wat soepel is het zal morgenochtend wel weer stijf zijn...
Na mn les vanochtend ben ik gaan lunchen met 3 jongens van het honkbal team, 2 uit Canada en 1 uit Florida. Heel gezellig en super aardig dat ze me meenamen want mn teamgenootjes hebben niet dezelfde lessen en zijn druk met huiswerk.
Na de lunch even lekker wat uitgerust op mn bed. Om 1 uur kwam de assistent coach me halen om mn school ID te halen en geld voor eten de 'meal money'. We moesten even wachten want het kantoor was niet open om 1 uur zoals alles hier wel wat vertraging heeft. Maar uiteindelijk heb ik mn studentID gekregen dus ik ben nu officieel student van Chipola College!
Om half 2 vertrokken we naar training, omkleden, veld leggen en warming-up. Na de warming-up outfield training. de aparte outfield training ging prima, maar daarna met in en ourfield kon ik me totaal niet focussen en miste ik zoveel makkelijke ballen... Ik dacht alleen maar aan thuis en voelde me helemaal niet goed. Toen ik klaar was mocht ik in de schaduw, want ze zijn heel bang dat ik verbrand, tot nu toe gaat dat goed want nog niks is verbrand.
Na de oefeningen die infield deed gingen we slaan. Eerste ronde ging prima, tweede minder en derde en vierde weer oke. We slaan met hout dus het gaat niet zo lekker hard als met softbalknuppels maar het voelt wel lekker. De coach was tevreden dus hoop dat ik misschien ook ergens een kans ga krijgen om te slaan in wedstrijden! Na het slaan nog even gegooid in de kooi, dat ging redelijk, maar mn lichaam voelt nog steeds heel zwaar...
Ik heb nu gedoucht en zit weer op mn bed, ben heel erg moe.
Tijdens de training toen ik helemaal alleen in de schaduw zat kwamen de tranen... Ik ben zo moe van alles, de zon, nieuw team, ander eten, andere taal en nog de jetlag. Soms wil ik echt gewoon naar huis komen!
Maar als ik dan even mag pitchen of slaan of andere afleiding heb voel ik me weer beter:) Ik ga het gewoon volhouden het wordt vast beter:)In Nederland kan ik nu toch niet softballen:P
Morgen weer training om 6 uur in de ochtend! En daarna 3 lessen en in de middag weer training. Dus lekker op tijd slapen vanavond!
Ik hoorde dat het weer in Nederland weer minder wordt, ik stuur wat zon!!!
Liefs Eva

  • 04 Oktober 2011 - 23:50

    Hans:

    Hoi Eva, valt niet altijd mee voor je denk ik in zo'n ander land met een andere cultuur, ik heb echt respect voor je hoor! Ik weet dat je altijd je best doet met alles en op een gegeven moment zat je echt wel je ritme gevonden hebben daar, don't worry :-)
    En inderdaad, donderdag zal hier de herfst z'n intreden doen en dan kan het toch ook wel leuk zijn om tegen jou te zeggen dat je niet moet vergeten om jezelf goed in te smeren met zonnebrandolie! Veel plezier en succes verder in Sunny Florida.

  • 05 Oktober 2011 - 12:04

    Henk Van Zijtveld:

    Hoi Eva, een andere cultuur is vaak ook een andere manier van leven. Sporten in de USA is veel meer gestructureerd. De tijden van opstaan, trainen, studeren. Is een proces dat je vanzelf gaat leren. Het is een ritme waar je even tijd voor nodig hebt om aan te wennen. Maar als ik je verslagen lees komt dat best goed. Maak veel plezier, vrienden en doe je best. Je bent altijd al een trainingsbeest geweest. Je hebt nu ook de mogelijkheid om personen uit veel verschillende culturen te ontmoeten. Maak gebruik van die kans. Wel voor nu vind ik het wel weer even mooi geweest, ik ga ook een happie eten, hier op de Universiteit. DOEI. Gr, Henk

  • 05 Oktober 2011 - 14:34

    Frits Van Dijk:

    Hoi Eva,
    Leuk om je verslag te lezen en een beetje te kunnen volgen hoe het met je gaat daar. Veel succes en ik weet zeker dat je snel zal wennen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Miami

Chipola College

Recente Reisverslagen:

20 Maart 2013

rare dingen!

14 Maart 2013

beetje laat, maar alles gewonnen

05 Maart 2013

Gespeeld!

25 Februari 2013

Regen!!!

17 Februari 2013

Busreis, kou en twee wedstrijden
Eva

Actief sinds 23 Sept. 2011
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 54922

Voorgaande reizen:

28 September 2011 - 30 April 2012

Chipola College

Landen bezocht: