Busreis, kou en twee wedstrijden - Reisverslag uit Marianna, Verenigde Staten van Eva Voortman - WaarBenJij.nu Busreis, kou en twee wedstrijden - Reisverslag uit Marianna, Verenigde Staten van Eva Voortman - WaarBenJij.nu

Busreis, kou en twee wedstrijden

Blijf op de hoogte en volg Eva

17 Februari 2013 | Verenigde Staten, Marianna

Alweer bijna een week voorbij! Waar ik vorig jaar in het begin verlangde naar elke volgende blog/week, vliegt de tijd nu voorbij.
Afgelopen week hebben niet op het veld getraind, het regende te veel. We zouden eerst dinsdag spelen, dat werd verplaatst naar woensdag, maar ook dat ging niet door. Daar baalde ik wel van want dat is een team wat hoog geranked is, dus dat zijn toch de leukste wedstrijden om te winnen.
Donderdag gingen we op weg naar south carolina, 6 uur rijden, maar wij hebben er 10 uur over gedaan. Lang dus! Buiten dat het altijd koud is in de bus en ik er niet echt soepeler van wordt was het een prima reis, film gekeken, gelezen, muziek geluisterd en met het team is het ook gezellig.
In de avond gingen we chinees buffet eten, zo lekker! Verse vis, ongefrituurde groenten, vers fruit, rijst zonder kaas, het amerikaanse eten ben ik inmiddels wel gewend, maar het blijft toch lekkerder zonder al die bewerkingen :P
Vrijdag spelen, het was niet zo koud als verwacht gelukkig dus het was prima weer om te spelen. Het veld daarentegen was een grote zandbak. De pitcher plaat was helemaal een ramp, diep en oneven. Ik sleepte steeds tegen een hard iets aan (ik dacht hard veld), dat bleek in de tweede inning een andere plaat te zijn, dus die hebben we er maar uitgehaald. Toen werd duidelijk waarom mn voet pijn deed haha
Ik gooide niet echt goed, het was effectief maar door de kuilen had ik moeite constant precies de spots te raken en ook mn snelheid was niet wat het kan zijn. In de 6de inning ging het ineens mis, met twee uit werd er een fout gemaakt en ik denk dat ik mentaal de inning al uit was en daardoor even terug moest focussen. In plaats van naast de plaat missen ging het nu recht over de plaat, bam twee homeruns. Vorig jaar had ik nauwelijks homeruns tegen en nu gelijk twee achter elkaar, ik schaamde me wel een beetje. De volgende slagvrouw ging weer prima en het team scoorde daarna genoeg waarmee ik de laatste inning kon uitgooien. De winst weer binnen :)
De tweede wedstrijd gooide Karissa, ze heeft m helemaal uitgegooid en dat was nog niet gebeurd, echt leuk dus!!
Savonds dikke vette amerikaanse pizza haha, na twee stukjes zat ik helemaal vol!
Zaterdag ochtend was het zoals verwacht koud en regenachtig, we gingen naar het veld en dat zag er nog redelijk uit voor wat het was, maar de voorspelling waren alleen maar regen/sneeuw en nog lagere temperaturen dus de coaches besloten om terug naar chipola te gaan. Ik had graag gespeeld, maar in dat weer was het helemaal niks geweest, dus het was wel fijn dat dat niet doorging.
De busreis terug was in totaal 8 uur, beter dan heen dus. Ook nu was het gezellig met films e.d.
Vandaag ga ik met Katie naar Tallahassee om de wedstrijd tussen FSU en Arkansas te kijken. Ze komt van Arkansas maar is daar weg vanwege een blessure. Ze heeft superveel zin om haar vriendinnen te zien en ik vind het leuk om die wedstrijd te kijken, dus dat wordt vast leuk!!
De volgende wedstrijden zijn pas volgende week zondag, dat lijkt ineens wel ver omdat we steeds maar door speelde, maar ook wel lekker, kan ik aan wat spins werken en andere dingen trainen.
Nog een maand tot conference!
Oh en ik vergeet helemaal te vertellen dat ik na vorig weekend pitcher van de week van Florida was! Wel grappig dat ik er nog niet eens een week was natuurlijk, maar een goed begin dus :)
Tot volgende week weer!


  • 17 Februari 2013 - 22:36

    Ansje Struijlaart:

    Eva, wat leuk om al je belevenissen weer in je blog te kunnen lezen.
    Uit je berichten maak ik op dat je het naar je zin hebt en geniet ( ondanks de kou en de lange busreizen)
    Geef je het door als we de wedstrijden weer op internet kunnen volgen? vind ik nl. erg leuk om te doen!
    Groetjes, ansje

  • 17 Februari 2013 - 22:58

    Eva Voortman:

    Dankjewel voor de leuke reactie!!! Ze zijn te volgen via chipola.edu, dan athletics en bij softbal staat dan livestats/dakstats. Ik zal het doorgeven als ze ook echt te zien zijn met beeld :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Marianna

Chipola College

Recente Reisverslagen:

20 Maart 2013

rare dingen!

14 Maart 2013

beetje laat, maar alles gewonnen

05 Maart 2013

Gespeeld!

25 Februari 2013

Regen!!!

17 Februari 2013

Busreis, kou en twee wedstrijden
Eva

Actief sinds 23 Sept. 2011
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 54829

Voorgaande reizen:

28 September 2011 - 30 April 2012

Chipola College

Landen bezocht: