Terug! - Reisverslag uit Marianna, Verenigde Staten van Eva Voortman - WaarBenJij.nu Terug! - Reisverslag uit Marianna, Verenigde Staten van Eva Voortman - WaarBenJij.nu

Terug!

Door: evavoortman

Blijf op de hoogte en volg Eva

10 Januari 2012 | Verenigde Staten, Marianna

Daar ben ik weer!
3 weken thuis geweest, zo fijn!
En dat was ook te merken toen ik weer weg moest.
Zaterdag mn koffer ingepakt, wat moet nog mee en wat heb ik nog daar. Uiteindelijk alles ingepakt en allerlei Nederlands eten mee.
Zondag ochtend nog meegetraind met dames 1, toch wel leuk zo voor vertrek.
Na de training snel douchen en op naar het vliegveld.
De vlucht ging prima, wind tegen dus 9 uur in mn vliegtuig stoel. Het was dan avond ik kon echt niet slapen. Uiteindelijk heb ik 1 uurtje geslapen.
Op Atlanta aangekomen moest ik binnen 1,5 uur mn verbinding halen. Natuurlijk heerlijk druk op het vliegveld dus over heen rennen om maar op tijd te komen. Het is gelukt!
In Tallahassee werd ik opgehaald door de assistent coach en een oud speelster, terug naar Chipola.
Om 12 uur lag ik in mn bed, zo moe! Toen was het in Nederland al 7 uur in de ochtend, niet zo gek dus. Maar ik kon niet slapen.... zo raar zo'n jetlag.
De hele nacht heb ik niet geslapen, en om 6 uur in de ochtend training. Voor het aantal uur slaap viel het me nog mee, maar echt denderend ging het niet.
Na de training douchen en mn eerste lessen. Maandag is mn korste dag dus dat was wel fijn om mee te beginnen. Na alle lessen ben ik wat te eten gaan halen en daarna m'n boeken voor dit semester. Zo zwaar! en dat voor maar 4 vakken...
Vanochtend was mn rooster nog anders dus ik heb maar 1 vak gehad wat ik de rest van het semester ook krijg. Het is Reading. Het is niet alleen lezen, maar meer het uitbreiden van je woordenschat en vaardigheid in engels. Lijkt me perfect voor mij! Ik heb huiswerk net met plezier gemaakt :)
Vanmiddag training op het veld. Ik heb de warming-up meegedaan maar daarna niet meer door het volgende:
Vorige week dinsdag kreeg ik last van mn onderrug, na weg te zijn kwam het zaterdag ochtend terug en zondag na de training kon ik bijna niet meer normaal lopen! Daar schrok ik wel even van.
In het vliegtuig voelde het al niet veel beter, maar vanochtend zonder een uurtje slaap voelde het wonder boven wonder beter. Ik heb de ochtendtraining gewoon gedaan, maar dat ging niet heel soepel. Na alle lessen ben ik met de coaches gaan praten. Even gezegd dat ik niet had geslapen vannacht en dat mn rug dus zoveel pijn doet.
De training dus niet meegedaan en na de training naar de dokter/physio hier.
Hij heeft wat gerekt en hij zei als dat niet pijn deed (dat deed het niet) dan is het niet heel erg.
Ik moet het extra stretchen en als het pijn doet bij iets dan ook gelijk stretchen. Waarschijnlijk komt het door het hardlopen dat mijn hamstrings strak worden, die spieren zitten vast in de onderrug en die verkrampen. Dat verklaart dus de pijn. Dus niet meer zoveel hardlopen.... Nu hopen dat het snel weg gaat!
Dan nog wat nieuws, slecht nieuws.
Een van de pitchers die iets aan haar knie had moet geopereerd worden en kan de rest van het seizoen niet meer spelen/gooien. Een andere pitcher hoort maandag hoe en wat precies en nog een andere pitcher wil naar huis vanwege heimwee.
Als het zo doorgaat houden we niet veel pitchers over!
Ik ga nu zo al lekker slapen, de jetlag moet er wel uit, maar ik ben nu al wel heel lang wakker! 41 uur!
Dat was ook wel te merken, ik hoefde maar aan het minste van thuis te denken en kreeg alweer tranen in mn ogen.
Morgen de eerste les om 8 uur en in de middag training, de eerste met coaches officieel nu is de rust periode over.
Hopen dat de heimwee weer snel weggaat en dan:
Op naar National Championship!
Weltrusten allemaal!

  • 12 Januari 2012 - 17:21

    Mirjam:

    Kop op Eva, lekker een paar maanden veel sporten en genieten van een uniek verblijf in de VS! Wij ploeteren ondertussen wel verder door de Nederlandse kwakkelwinter!
    Groeten uit Utrecht!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Marianna

Chipola College

Recente Reisverslagen:

20 Maart 2013

rare dingen!

14 Maart 2013

beetje laat, maar alles gewonnen

05 Maart 2013

Gespeeld!

25 Februari 2013

Regen!!!

17 Februari 2013

Busreis, kou en twee wedstrijden
Eva

Actief sinds 23 Sept. 2011
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 54864

Voorgaande reizen:

28 September 2011 - 30 April 2012

Chipola College

Landen bezocht: