laatste verslag vanaf de campus - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Eva Voortman - WaarBenJij.nu laatste verslag vanaf de campus - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Eva Voortman - WaarBenJij.nu

laatste verslag vanaf de campus

Door: evavoortman

Blijf op de hoogte en volg Eva

12 December 2011 | Verenigde Staten, Miami

Dat was het al, mijn Fall Season op een amerikaanse College. 2,5 maand, 11 weken, 78 dagen en 70 reisverslagen verder.
11 weken geleden kwam ik hier aan na een teleurstellend einde van het seizoen en een onverwacht lange en spannende reis. Ik was nog niet eens aangekomen en had de eerste uitdaging al gehad, een land inkomen zonder de papieren en dan de vlucht missen. Ik kan er nu om lachen, maar dat gevoel zal ik nooit vergeten. Het liefst was ik gelijk terug naar huis gegaan!
Na de vlucht kwam het nieuwe eten, de taal, kamergenootje, het team, de trainingen, wedstrijden, alles nieuw.
Mn huid deed raar, ik kreeg een ontsteking dat kon er allemaal nog wel bij. En toen alles een beetje beter leek te gaan ging mn laptop ook nog kapot.
Maar alles is goed gekomen en we zijn 11 weken verder.
Het was niet allemaal even makkelijk, maar ik ben heel blij dat ik het gedaan heb en niet gelijk terug ben gevlogen.
Zoveel meegemaakt en dit was nog niet eens de echte competitie, die gaat straks nog komen.
De Fall zou zwaarder zijn dan de Spring dus dat gaat vast helemaal goedkomen. In elk geval heb ik er zin in en daar twijfelde ik nog wel eens aan in het begin. Toch meer heimwee dan ik had verwacht, maar het is allemaal verdwenen. Hoewel ik iedereen nog wel mis hoor!

Vanochtend heb ik hier mijn boeken ingeleverd en mijn koffer ingepakt. Vanmiddag naar het veld waar we ons work-out programma voor de break hebben gekregen en ik heb de pitch video gekeken, dus ik kan lekker aan de slag:)
Nu mijn laatste avond van 2011 op Chipola College. Ik heb mijn cijfers gekregen en ik heb voor alle vakken een A op mijn lijst, toch wel een beetje trots:)

Morgenochtend vertrek ik na 10 uur, als Chandler klaar is met haar laatste toets, naar Tallahassee.
Ik ga twee nachten bij haar logeren en dan vlieg ik donderdag naar huis. De reis is 18 uur in totaal ik vertrek hier om half 4 in de middag met mn eerste vlucht naar Atlanta waar ik vervolgens om 11 uur in de avond ga vliegen. Ik kom vrijdag in de middag in Nederland aan dus voor mijn tijd vlieg ik 's nachts. Ik hoop dat ik lekker kan slapen en dan wakker wordt als ik er al bijna ben. Qua aantal weken is het niet de helft maar het voelt wel zo. De eerste helft zit er alweer op, op naar huis voor 3 weken.

Ik zal weer schrijven in januari! Niet meer elke dag, maar ik zal jullie op de hoogte houden van wedstrijden en speciale gebeurtenissen.

Nu lekker douchen, slapen en de reis terug begint. See you all!!


  • 13 December 2011 - 02:10

    Marjolein Merkx:

    Oeh wat klinkt dat inderdaad goed zeg. De reis naar huis begint. YAY ik heb er ook zoveel zin in. En ik kijk uit naar de boerenkool en een boterham met echte Gouda kaas :) Have fun Eef. Ik nog 1 toets en dan zondag naar huis. YAY. kriebelssss kussies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Miami

Chipola College

Recente Reisverslagen:

20 Maart 2013

rare dingen!

14 Maart 2013

beetje laat, maar alles gewonnen

05 Maart 2013

Gespeeld!

25 Februari 2013

Regen!!!

17 Februari 2013

Busreis, kou en twee wedstrijden
Eva

Actief sinds 23 Sept. 2011
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 54907

Voorgaande reizen:

28 September 2011 - 30 April 2012

Chipola College

Landen bezocht: