goede dag! - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Eva Voortman - WaarBenJij.nu goede dag! - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Eva Voortman - WaarBenJij.nu

goede dag!

Door: evavoortman

Blijf op de hoogte en volg Eva

16 November 2011 | Verenigde Staten, Miami

Het was een drukke dag, maar wel een leuke!
Vanochtend eerst om 6 uur training. Joggen naar de weightroom. We moesten niet heel veel voor onze armen doen omdat we dat 's middags zouden doen, gelukkig! Ik kon mn nek namelijk echt niet bewegen toen ik wakker werd, ik moest eerst rechtop gaan zitten met alle moeite.
De oefeningen waren nu wel goed te doen, zwaar maar niet te zwaar.
Na de gewichten 3 minuten hardlopen en 1 minuut springen, dat viel mee! En nog terug joggen naar de dorms.
Douchen, ontbijt en op naar de lessen.
De eerste les moesten we een vraag uitleggen op een papiertje waarmee je extra punten kon krijgen. volgens mij heb ik het goed dus dat zou mooi zijn.
De tweede les hetzelfde, maar hij zei nu niks over punten, maar die ging ook goed.
De derde les was een echte test en we mochten aantekeningen gebruiken dus dat ging ook prima:)
na de test mochten we weg dus dat gaf me wat extra tijd om mn major te gaan veranderen.
Nu was ze wel in haar kantoor en heeft ze me geholpen. Ik kan officieel pas 4 januari wisselen maar alles is geregeld behalve de handtekening. Ik moet waarschijnlijk ook met mn leraar gaan praten omdat het een speciale major is en het niet zeker is welke lessen ik kan doen.
Ik moet in elk geval wel nog engels en psychologie doen.
Na al het geregel voor verschillende formulieren en dingen ben ik lunch gaan halen en om gaan kleden voor de training.
We hadden voor het eerst meer individuele training.
Ik moest pitchen over grote afstand en daarna 25 bewegingen maken zonder bal, maar extra hard afzetten. Als laatste moest ik 3 ronden lopen.
Ik zou eerst met de andere pitchers moeten maar die waren er niet omdat ze moesten leren verplicht. Eigenlijk ook wel fijn kon ik lekker in mn eigen tempo. Dat vind ik af en toe wel lastig hier als we hardlopen met het team dat iedereen roept langzaam en bij elkaar blijven. Dat loopt helemaal niet fijn...
Na het hardlopen, ik was als enige helemaal bezweet want de rest had alleen gooi oefeningen gedaan, gingen we slaan.
Niet echte ballen of volle swing, maar op techniek.
Valt toch mee hoe slecht mn techniek is of eerder ik had verwacht dat ik een van de mindere zou zijn, behalve mn handen meer naar de bal in plaats van de knuppel leek het oké. Wel fijn want ik heb met het paaltje heel erg geprobeerd om mn swing goed te maken en dat was inderdaad waar ik moeite mee had. Nu dat verbeteren en hopelijk wordt ik dan een goede slagvrouw:)
Na de training warren er studieuren maar ik hoefde ze niet te doen omdat ik les had. Wel een beetje pijnlijk dat het hele team mij achterliet bij het veld... Ik was nog even langer aan mn swing bezig dus ik was nog aan het omkleden terwijl iedereen wegging. Meestal wachten ze buiten met een auto maar ze waren allemaal weg, echt aardig....
Dus dat was terug lopen, gelukkig had ik tijd en eigenlijk was het wel lekker als een soort cooling-down.
Even wat avondeten gemaakt en gedoucht en naar mn avond les. We kregen de toets terug van vorige week; een 90:D Ik weet niet hoe ik het doe, maar het bevalt wel:P
Het weer was vandaag echt raar. Het was vanochtend gelijk om 6 uur al benauwd en het had geregend. Gedurende de hele dag was het benauwd en warm en af en toe regen. Tijdens de training ineens twee hele harde buien en wat onweer. Ik hoorde verhalen over dat het in andere gebieden veel ernstiger is en dat ze het over tornado's hadden dus dan valt het wel mee, maartoch.
Het is echt vreemd dat hier de bladeren nu van de bomen vallen en alles mooie herfstkleuren heeft terwijl het gewoon nog 25 graden is! Ik kan ook echt niet geloven dat ik bijna jarig ben of dat het kerstvakantie wordt.
Morgen heb ik 2 lessen en in de avond les en een toets. We gaan tijdens de training weer met de honkballers werken. Dit keer gaat de honkbalcoach het programma bepalen en de meiden waren er al bang voor dus ik wacht af hoe zwaar het wordt. Ik heb er wel zin in:)
Ik hoop dat mn schouders en nek beter voelen. Opzich sinds het pitchen voelt mn linker schouder weer prima, maar mn rechter schouder is stijf en voelt ook aan alsof de spier opgezwollen is.
Ik denk dat ik nu het verschil merk dat mijn linkerkant sterker is dan mijn rechterkant. Ik heb geprobeerd om even mn rechterarm de pitch oefening te doen, maar dat hielp niet... en mezelf masseren heb ik de hele dag geprobeerd maar het wordt steeds weer stijf en het doet eigenlijk ook al pijn zodra ik het aanraak:P Maargoed het zal wel wennen!
Ow nog een leuk iets van vandaag. Ik ging mn lunch halen en ik groet altijd de vrouw die achter de kassa staat. Vandaag vroeg ze waarom ik altijd lach, dus ik zei nou dat zorgt ervoor dat ik me blijer voel. Dat vond ze heel leuk:) En ik vond het leuk dat ze dat zei:) Ik denk dat het ze het aardig vind dat ik altijd groet en normaal doe want de rest negeert haar eigenlijk.
Echt heel leuk om te merken dat het opvalt dat ik veel lach, want dat is waar ik aan werk. Meer positief en opener:)
Nou ik ga nu slapen ook al is het pas 9 uur. Mn lichaam kan zeker wel wat rust gebruiken en ik hoef toch niks meer te doen.
Slaap lekker nog allemaal!!
Ow ja en het is 16 november, 16 december staat de vlucht, echt snel! Ook al gaat het nu prima hier en wordt het steeds nog leuker, ik heb echt ook zin om iedereen weer te zien en ik mis ontbijtkoek haha!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Miami

Chipola College

Recente Reisverslagen:

20 Maart 2013

rare dingen!

14 Maart 2013

beetje laat, maar alles gewonnen

05 Maart 2013

Gespeeld!

25 Februari 2013

Regen!!!

17 Februari 2013

Busreis, kou en twee wedstrijden
Eva

Actief sinds 23 Sept. 2011
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 54836

Voorgaande reizen:

28 September 2011 - 30 April 2012

Chipola College

Landen bezocht: