state tournament - Reisverslag uit Marianna, Verenigde Staten van Eva Voortman - WaarBenJij.nu state tournament - Reisverslag uit Marianna, Verenigde Staten van Eva Voortman - WaarBenJij.nu

state tournament

Door: evavoortman

Blijf op de hoogte en volg Eva

30 April 2012 | Verenigde Staten, Marianna

slecht nieuws: geen finale, geen ring, geen national tournament.
Woensdag vertrokken we, toen we aankwamen naar een speelpark, met zn allen in de gocarts en lasergame, heel veel lol en iedereen ontspannen.
's Avonds gegeten bij olive garden, mijn favoriete restaurant hier, lekker!!
Donderdag training op het veld van South Alabama University, pitchen ging heel goed! de coach stond de hele tijd te kijken en video te maken, ben eigenlijk wel benieuwd wat ze ervan vond :p
na de training eten en naar het wedstrijdveld om te kijken hoe het eruit zag en wat we kunnen verwachten. Daarna naar het hotel klaarmaken voor het banquet. Ik zat op de kamer met mijn catcher hier, gezellig met zn tweeën. Ze heeft mn haar gestijld en toen we klaar waren even een foto gemaakt van pitcher met catcher (ik zal m uploaden)
Om 7 uur het banquet, eerst werd iedereen bedankt enzo en toen eten. Na het eten werden de certificaten en prijzen uitgereikt. chipola had heel wat certificaten voor het tweede en eerste team conference. en ik en ebony kregen ons certificaat voor pitcher of the year en player of the year.
Daarna werden prijzen uitgereikt voor State, dus heel Florida, alle teams samen. Een paar van chipola in het tweede team en ebony en ik in het eerste team. Tweede pitcher van florida ben ik geworden, ik heb een soort plankje donkerrood met gouden letters waar het op staat.
na het banquet weer naar het hotel en lekker slapen.
Vrijdag, de start. We beginnen tegen hillsborough, ik kon duidelijk merken dat veel zich anders gedroegen en gespannen waren. We zouden om 2 uur spelen, maar de wedstrijd voor ons duurde heel lang dus dat werd veel later. Ik was opvallend rustig en voelde me prima. De wedstrijd ging niet heel denderend en ik heb 1 helft gegooid maar we wonnen uiteindelijk in de laatste inning met een comeback.
De tweede wedstrijd was om 5 uur gepland tegen gulf coast uit onze conference maar was ook veel later, die verloren we. ik startte weer, ik gooide niet echt lekker, maar we kregen het niet voor elkaar te scoren ondanks honken vol met geen uit. We konden niet meer terugkomen en verloren, naar de verliezers kant.
Zaterdag om 12 uur eerste wedstrijd tegen northwest, weer onze conference. We wonnen met 7-3, om 4 uur de tweede wedstrijd ik gooide.
De plaat was heel raar met diepe kuilen en omdat ik de enige linkshandige op dit wel was moest ik overal tegenin dus daar moest ik me steeds opnieuw aan aanpassen. Ondanks dat ging het redelijk, 8 innings gegooid en ging eraf met 4-4 stand. We verliezen in de 9de inning met 5-4. Zo jammer, maar het was een hele goede wedstrijd en we bleven vechten tot het einde.
Iedereen baalde dat het hele seizoen over is, we hadden een teambespreking met coaches en daarna ook nog zonder. Iedereen is ondanks alles toch tevreden en het was een heel mooi seizoen als echt team. Niemand verwachtte dat we goed zouden zijn en we gingen het toernooi in als het nummer 1 team en hebben gevochten. Het was duidelijk te merken tijdens de wedstrijden dat we het meest gehate team zijn. Iedereen is tegen ons. Ik snap niet waarom maar ik vond het ook wel grappig. Al dat geschreeuw van de zijkant maakt het wel echt spannender en leuker.
Vanochtend zijn we terug gekomen en ik heb mn spullen al voor het grootste deel ingepakt nu. Morgen moet ik om 8 uur een engels test nog maken en dan ben ik klaar met school. Er wordt geprobeerd om een vlucht voor morgen te regelen, maar de school is nu dicht dat kan ook morgen pas. Afwachten dus, anders nog een dagje langer denk ik. Ook prima, maar iedereen is druk met leren en toetsen dus heel veel is hier nu niet meer te doen.

ik herinner me nog de eerste dag hier en dat ik zo graag naar huis wilde. Nu ben ik op de laatste dag of op een na laatste en ben ik heel blij dat ik ben gebleven. We hebben als team hard gewerkt, veel meegemaakt en zijn heel sterk geworden, iets wat ik nog nooit zo heb meegemaakt en waarvan ik veel heb geleerd en genoten.
Nu we klaar zijn voel ik hoe moe ik ben en stijf van de afgelopen dagen, dat doet me denken aan alle spierpijn en zware trainingen maar ook de dingen die we daarmee bereikt hebben hoe we elkaar aanmoedigden. De truien voor de warmte, het zwembad, tractorbanden, hamers, touwen, planken, genoeg grappige, zware en aparte trainingen.
Het reizen met de bus, slapen in hotels, vroeg op, laat naar bed, kou, warmte, regen, wind, van alles meegemaakt.
165 innings, 31 wedstrijden, 24 wins, 4 losses, ERA 1.06, en dan is het pas eind april van dit jaar.

Nu naar huis en dan laat ik hier veel achter en ga ik veel missen, maar neem ik ook heel veel mee en was het een heel bijzondere tijd die ik voor de rest van mijn leven kan gebruiken.

de teksten van het eerste en het laatste t-shirt van dit jaar:
Chipola, team of one, love to be hated, haters = motivators.

Tot snel!

  • 29 April 2012 - 22:40

    Hans:

    Hey Eva, ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt gehad. Jullie hebben het voortreffelijk gedaan, daar kan je trots op zijn! Je bent een ervaring rijker die je altijd met je meeneemt. En speciaal voor jou hebben we komend weekend 4 wedstrijden gepland :-) . Have a good flight back, CU soon.

  • 30 April 2012 - 06:54

    Mirjam :

    Mooi geschreven Eva! Ik heb meegenoten van je verhalen en hoop je snel weer te zien in Utrecht. Goede reis terug!

  • 10 Juli 2012 - 15:04

    HELLO:

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Marianna

Chipola College

Recente Reisverslagen:

20 Maart 2013

rare dingen!

14 Maart 2013

beetje laat, maar alles gewonnen

05 Maart 2013

Gespeeld!

25 Februari 2013

Regen!!!

17 Februari 2013

Busreis, kou en twee wedstrijden
Eva

Actief sinds 23 Sept. 2011
Verslag gelezen: 643
Totaal aantal bezoekers 54822

Voorgaande reizen:

28 September 2011 - 30 April 2012

Chipola College

Landen bezocht: